Op naar DE top!!!! - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Marloes en Danneke Aarts en Rell - WaarBenJij.nu Op naar DE top!!!! - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Marloes en Danneke Aarts en Rell - WaarBenJij.nu

Op naar DE top!!!!

Door: Daan en Loes

Blijf op de hoogte en volg Marloes en Danneke

15 April 2008 | Chili, Valparaíso

Hola Hola Chicos/Chicas

¿Como estan?...Vandaag live verslag vanuit Valparaiso. Nadat we de vulkaan in Pucon hebben beklommen en 1 dag in Santiago de stad hebben bezichtigd.

Vulkaan in Pucon...
Dinsdagmiddag zijn we in Pucon aangekomen, na een mooie busrit, 7 lakes, door de bergen te hebben gemaakt. T was redelijk weer, maar we hoorden al van alle kanten dat ´t slecht was geweest en zou worden. Dus werd ´t spannend wanneer we onze langverwachte vulkaantocht konden gaan maken. Er was namelijk ook al een wachtlijst ontstaan....
Woensdag hebben we onze dag goed besteed door een mountainbike tocht te maken naar een nabij gelegen meer en watervallen. Dit was gaaf en gelukkig waren we op tijd terug omdat om 18.00 t begon te regenen. 24 uur lang!! Maar dan wel van het kaliber dat in NL de straten binnen een half uur al lang blank hadden gestaan. Dus onze hike door het national park hebben we aan ons voorbij laten gaan. Lekker de hele dag binnen gezeten en hopen op groen licht om de vulkaan op te gaan. Om 18.00 stopte ´t met regenen en konden we eindelijk de prachtige vulkaan in zijn geheel bewonderen. Ook kwam er groen licht voor de volgende ochtend....4.00 moesten we klaarstaan!!!!! We waren benieuwd omdat dit de enige organisatie is die met zonsopkomst de berg op gaat, de rest volgt later. Is ook beter want dan loop je niet met zo velen in één rij.
Vrijdagochtend 3.30 uit ons bed, alle benodigde spullen hadden we de avond ervoor al gepast en gekregen. Zo bestond onze backpack uit een pickle, spikes, helm, handschoenen, matje om te glijden over de sneeuw, sneeuwbeschermers voor over de schoenen en onderbenen, headlight, sunblock, muts, zonnebril en veel eten en drinken. Wij waren er klaar voor!! We gingen samen met 16 Israeliers en 5 gidsen richting ´t base camp. Om 5.00 begon onze tocht in het pikkedonker. Je zag alleen maar headlights om je heen!! En verder was het IJSkoud en hadden we dus veel kleren aan. De eerste stop was na een uur lopen in het huisje van de stoellift. Langzaam aan begon onze ondergrond van steen en gruis te veranderen in een vers sneeuwpad. Het was de eerste keer deze winter dat de vulkaan helemaal wit te aanschouwen was. We´re lucky, dacht ik nog!!! De tocht ging verder naar ´t eerste uitkijkpunt, waar we de prachtige zonsopkomst konden bewonderen. Geweldig om hem boven de wolken zien op te komen met al die prachtige kleuren!!! SUPER.
Het lopen werd steeds zwaarder omdat we door de verse sneeuw moesten klünen. De omgeving en de opkomende zon maakte dit alles al tot een onvergetelijke ervaring. Bij de volgende stop moesten we onze energie-voorraad weer flink aanvullen. En vanwege het ijs waar we op moesten gaan lopen, moesten we onze spikes onder binden en onze helm op. En zoals jullie al eerder hebben gezien op de foto´s staat die ons fantastisch!!! Bij de volgende top aangekomen, werden we verrast door de extreme kou en wind. Helaas werd ook door onze gidsen beoordeeld dat een verdere tocht naar de top TE gevaarlijk zou zijn. En moesten we dus tot onze grote, grote, grote spijt terugkeren naar beneden. Oooo....daar hebben we nu nog last van!! We zijn van 1400 meter naar 2400 meter gelopen, enkel nog 400 meter en we waren op de top!!! BALEN!!
De tocht naar beneden was een stuk makkelijker. We liepen over verse stukken sneeuw en konden dus bijna vliegen...
Ook zagen we de 100 andere toeristen naar boven komen. Blij dat we zo vroeg waren opgestaan. Dat was ´t ons dubbel en dwars waard.
Na 5 uur gelopen te hebben, kwamen we weer bij het hostel aan. Niet helemaal voldaan, maar wel een super ervaring. ´s Avonds zijn we heerlijk in een hot spring gaan liggen, om even bij te komen van de prachtige tocht.
Zaterdagavond hebben we de bus gepakt naar Santiago, waar we zondagochtend aan zijn gekomen. Hostel gezocht en gaan wandelen in de heerlijke zon. We zijn door het centrum gewandeld met het mooie plaza des armas, de vis market, de mooie parken, de prachtige wijk BellaVista en de 600meter hoge berg met het prachtige uitzicht over de stad. Eigenlijk waren we na deze dag erg voldaan en hebben we niks gemist. Dus konden we onze reis verder voortzetten naar Valparaiso. Een super mooie stad aan de zee, waar alle huisjes een verschillende kleur hebben en allemaal tegen een berg opgebouwd zijn. Dit geeft een geweldig uitzicht. Dadelijk gaan we te paard genieten van het bos, de duinen en het strand. Nu maar hopen dat ´t paard van Loes niet te gek doet, want daar heeft ze het niet zo op!!! Maar we hebben er weer zin in!

Hele dikke chileense kus Daan en Loes.

Enkele weetjes die we de afgelopen week tegen zijn gekomen:

Dus wist je dat......
*...de vader van Marloes 60 jaar is geworden en wij daar een hele speciale foto voor hebben gemaakt tijdens onze boottocht.
(Dus nogmaals PAP, een hele dikke kus voor je verjaardag van mij, en een kleintje van Daan.)
*...de meeste reizigers die wij onderweg tegenkomen Israeliers zijn, zeg maar gerust meer dan 70%!!!
*...het soms zo erg is dat de groep uit 16 Israeliers bestaat en 2 Dutch girls!
*...hun taaltje net zo klinkt als elke slechte crimineel in een B-film!
*...Marloes bijna een hostel-brand op haar geweten had, doordat ze helemaal vergeten was dat ze de fluitketel op het vuur had gezet... (2 meiden met vuur...)
*...dit kwam doordat ze zo ijverig achter internet naar de live wedstrijd van PSV aan het zoeken was!!!!(En niet kunnen vinden ook....)
*...Chili 17 miljoen inwoners telt, waarvan 1/3 in the big city Santiago woont.
*...Santiago zo saai is, dat we er na 1 nacht slapen al weg zijn gegaan...
*...maar natuurlijk wel pas nadat we alle highlights hadden bezichtigd.
*...ons foto-aantal na 6 weken op ruim 1600 staat!!
*...voor de kenners onder jullie...1200 gemaakt door Loes!!
*...Valparaiso het meest arme en daarom het meest criminele stadje van Chili is...
*...dus wij lopen zonder tas over straat!!!!
*...dat Europese mannen echt leuker zijn dan de zuid-amerikaanse...
*...dat we naast het meer dan 100% genieten soms toch wel eens een keertje aan jullie denken... (maar dan snel weer veder gaan met het ontzettend genieten van alles hier!!!)

• 15 April 2008 - 17:41

Marietje:

he meiden ziet er weer super kicke uit!!!
    Geniet ervan!
    dikke kus

• 15 April 2008 - 18:02

Betsy:

mooie foto's, jammer dat er geen tekst onderstaat. Vergeten??

• 15 April 2008 - 18:54

Wendy:

Wauw, wat een mooie foto's allemaal! En echt heel gaaf al die verhalen! Ben jaloers!! Blijf genieten! liefs -x-

• 15 April 2008 - 19:15

Evert En Els:

Wat een genot om een beetje mee te kunnen beleven met jullie ervaringen. Een ding is zeker, jullie genieten en steken ook nog een boel op, wat niemand je afneemt.

Ga zo door...

• 15 April 2008 - 21:13

Gerry:

jeetje, zo koud is het volgens mij niet geweest hier deze winter...........gelukkig. Maar een hele ervaring in ieder geval. Ja eigenlijk alles tot nu toe zo te lezen.
    Pyromaantje, fotograaf en feestbeesten nog veel plezier dan hebben wij het hier ook door jullie verhalen.
    Dikke kus en knuffel uit Wolluk en de boys uit Tilburg.

• 16 April 2008 - 06:25

Moontje:

Hey meiden,

wauw, cool he zo'n vulkaan beklimmen!!! weer te gekke verhalen. Ik ben blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben en vooral niet aan ons denken, haha...

veel plezier nog, X mo

• 16 April 2008 - 07:36

Maria:

wat een super ervaring die jullie steeds beleven en opzoeken.Onvergetelijk en voor ons ook leuk om te volgen!!!!
    Veelreisplezier en de groeten van ons

• 16 April 2008 - 07:55

Ton:

Wauw,
    Geweldige ervaring waar jullie mee bezig zijn. Ik ben jaloers op jullie 2 dat je dit aan het doen bent. Geweldige mooie foto's maar ik mis er geloof ik zo'n 1200. Misschien zie ik ze nog wel een keer.
    Loes voor jou speciaal. De meiden hebben gisteren met 4-3 gewonnen van JEKA C1/2. Dus goed op weg naar het Fadrhonc. Ik heb volgende week nog 1 wedstrijd tegen district O.13 av. en dan op naar het Nederlands Kampioenschap.
    Ik hou je op de hoogte. Geniet er maar lekker van en ik hoor je sterke verhalen wel als je weer terug bent.

• 16 April 2008 - 08:50

Jort:

sjongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejonge................wat is het afzien daar zeg.
    Super mooie foto's! Geniet ervan.
    Tot ´snel`,

Jort

• 16 April 2008 - 09:27

Rietje:

Marles!! Wat heerlijk om je verhalen te lezen! Krijg er zelf ook weer helemaal reiskriebels van... Geniet er maar van, maar zo te zien en lezen doe je dat goed!
    Heel veel plezier en ik verwacht zeker een hele avond reisverhalen met wodka-lime in A'dam zodra je terug bent!
    Kus, Rietje

• 16 April 2008 - 20:49

Marianne:

Wat een uitdagingen in zo'n kort tijdsbestek. Geweldig Marloes en Daan! En zoals jullie wel zullen weten en zeker ervaren is de weg erheen belangrijker dan het beoogde einddoel. Nog veel reisplezier. Liefs.

• 17 April 2008 - 19:17

Miriam Lochte:

Hoi Danneke,

Ik kwam jouw vader tegen en hij vertelde mij dat jij op reis bent. Hopelijk heb je het naar je zin. Mijn ouders zitten nu ook in Chile wellicht dat jullie elkaar ontmoeten? In ieder geval nog heel veel plezier en groetjes Miriam

• 18 April 2008 - 09:11

Rudy:

Super verhalen en geweldige foto's. (ben bijna bij gelezen). Geniet ervan dan geniet ik van jullie verhalen.

Gr. Rudy

• 20 April 2008 - 18:14

Amanda:

Wat een leuke verhalen weer zeg, jullie hebben veel gedaan! Ik ben 9 dagen in Santiago geweest, was helemaal niet zo saai! Haha. Veel plezier!

• 20 April 2008 - 20:41

Berdien:

Op de site om me op te geven voor de loopclinics kwam ik je verhalen tegen. wat een avontuur. Ik ga je nu helemaal verder volgen. Geniet er van want zo iets doe je once in a lifetime.

• 21 April 2008 - 06:26

Carla:

helaas marloesje, geen feest op het museumplein; misschien dat het volgend seizoen marco meer gewicht in de schaal kan leggen!!!
    vraagje: kan ik jullie met de landkaart ook volgen, of geef je hier enkel met een stip aan waar je bent?
    loes en daan, blijf genieten van deze uitzonderlijke reis.
    xx

• 21 April 2008 - 06:58

Elske:

Marloes, mooi dat jij mij hebt gevonden. Met een snelle blik ziet het er super uit. Ik ga er nog eens echt voor zitten.
    Geziet ze en groeten Elske

• 21 April 2008 - 18:59

Hans B:

De foto's zeggen alles. Prachtig die vulkaan!
    groetjes,
    Hans

• 29 April 2008 - 13:48

Jack:

Brrrrrr, dat ziet er koud uit!!

Nog veel plezier dames en blijven schrijven!

PS Marles die Hema zal blij zijn met jou voor die 100 plakboeken die je bij ze gaat bestellen ;-)

Kussies!